Životnosť motora 1,2 HTP

Životnosť motora 1,2 HTPDobrý deň, mám Fabiu s trojvalcovým motorom 1,2 HTP. Zaujímalo by ma, či sú už skúsenosti s životnosťou tohto motora.

Ako konzervatívny mám totiž pocit, že trojvalec nemôže vydržať rovnaký kilometrový priebeh ako porovnateľný štvorvalec. Chcel by som preto vedieť, či ich má obava opodstatnená alebo či vydrží napr. motory 1,2 HTP a 1,4 16V od VW rovnako, prípadne o koľko percent nabehne v priemere do svojej smrti tisícštyristovka viac kilometrov. Samozrejme viem, že životnosť motora je z veľkej časti určená jazdným štýlom, včasnosťou výmen oleja a pod, ale ide mi o teoretické porovnaní výdrže týchto motorov pri rovnakých podmienkach.

Pretože uvažujem o kúpe nového auta, rád by som vedel, či sa mám radšej poobzerať po klasickej štvorvalcové koncepciu (1,4 / 55 u Škody, 1,4 / 59 kW u F. Fiesty a pod) ale za cenu vyšších obstarávacích i prevádzkových nákladov (vyššia spotreba, pov. ručenie, ceny opráv) alebo mám bez obáv do výberu zahrnúť aj trojvalcové motory HTP.

Vďaka za odpoveď

Radek HUNK

—————


Odpoveď

Zatiaľ nemám informáciu, že by motory montované do Fabie vydržali obmedzený (malý) počet najazdených kilometrov. Mnoho Fabiou s motorom 1,2 HTP má už v súčasnej dobe najazdené okolo 150.000 km a nejaví žiadne známky únavy. Už som videl Fabie 1.4 16V, ktoré mali najazdené cez 250.000 km a tiež bez problémov.

Verzia s dvanáctistovkovým prevedením sa vyrábala v dvoch výkonnostných verziách 40 kW s 6-ti ventilovým rozvodom a silnejší 12-tich ventilová verzia s 47 kW. Slabší verzii by som si osobne nekúpil, pretože samotné predbiehanie sa stáva adrenalínovým športom a pri plnom zaťažení motor stráca do kopcov dych. Navyše spotreba s rastúcou záťažou a šliapaním na plyn rapídne rastie. Silnejší variant je o mnoho lepšie voľbou.

Motory 1.4 16V od VW patria k bezproblémovým. Opäť sa dodávajú v dvoch výkonnostných variantoch. Tu by som naopak volil agregát s nižším výkonom 55kW, oproti silnejšiemu 74kW. Ten sa vyznačuje iným sprevodovaním – vyžaduje neustále vytáčanie, čo má za následok rastúcu spotrebu. Má voľba by padla na slabšie 55kW verzii.

Motory 1.4 MPI s 50kW majú hydraulické vymedzovanie vôle ventilov. Nepravidelný chod u týchto motorov poukazuje na chybné vstrekovače. Prvé motory sa vyznačovali oneskorenou reakciou na plyn (nutné preprogramovať riadiacu jednotku). Tento celohliníkový motor je vo Fabii “bohužiaľ” najviac rozšírený.
U Fabie však bude nutné cca po 50-60 tis. km vymeniť dvojicu tiahel priečneho stabilizátora, brzdové kotúče a obloženie (kotúče podľa štýlu jazdy 50-120 tis. km), ložiská kolies (cca 80tky), ďalej spojku, tlmiče aj popr. prevodovku.

Záverom je potrebné povedať, že voľba správneho motora bude záležať na štýle jazdy a účelu vašich ciest. Osobne by som pokojne zvolil Fabiu s dvanáctiventilovou jedna-dvojkou, popr. pri nutnosti dlhších ciest prichádza k úvahy jedna-štvorka (55kW) od VW.

zdroj: http://www.tipcars.com/magazin-zivotnost-motoru-12-htp-1402.html

Loading Facebook Comments ...