Recenzia čítačky kníh

Ak ste vášniví čitatelia a nechcete za knihy neustále vydávať peniaze a do knižnice sa kvôli času zase nedostanete, elektronickú čítačku kníh určite oceníte. Novú knihu si môžete zadarmo stiahnuť alebo zakúpiť na pár klikov na počítači či rovno z čítačky. Ak sa rozhodnete, že nemáte čo čítať, tento problém vyriešite priebehu piatich minút.

Obrovskou výhodou je tiež jej skladnosť, je malá a ľahká. Tiež je super, že sa do jednej malej elektronickej knižky zmestí obrovské množstvo kníh, čítačky majú rozsiahlu pamäť. Môžete si do nej tiež nahrať slovníky a encyklopédie, veľa učebníc aj študijných materiálov. Pokiaľ ju raz vyskúšate, bude vás sprevádzať na každom kroku.

Čítačka je ľahko ovládateľná, je teda vhodná nielen pre mladšie generácie, ale vďaka vyššie uvedeným výhodám aj pre generáciu starší.

Šetrí vaše oči

Výhodou ebook čítačiek je naprostej napodobenie čítanie ako z klasickej knihy. Použitý je tu revolučný displej typu E-Ink tzn. elektronický atrament, ktorý svojím vzhľadom naprosto kopíruje vytlačenú knihu. Nebudú vás bolieť oči ako z počítačovej obrazovky, tento spôsob Disley nenamáha oči. Text na displeji naozaj vyzerá ako vytlačený na papieri. Čo sa týka zvolených uhlov pohľadu, sú maximálne, môžete sa teda na text pozerať zo ktoréhokoľvek uhla a vždy na neho dobre uvidíte. Úplne bezkonkurenčné výhodou je, že sa displej neleskne. Môžete teda čítať na slnku treba na pláži pri mori.

Energeticky nenáročné

Neprehliadnuteľnou výhodou je aj energetická nenáročnosť E-Ink displejov, ktoré pre zobrazovanie obsahu nespotrebúvajú žiadnu energiu. Tá je spotrebovaná len pre prekreslenie svojho obsahu napr. Otočenie stránky. Výdrž čítačky na jedno nabitie sa udávaná v počte otočení stránok v rozsahu 7000-20000 alebo tiež v časovom úseku, ktorý čítačka vydrží na jedno nabitie. Pre predstavu, pri čítaní pol hodiny denne vydrží 4-8 týždňov. Ak porovnáte, ako často musíte nabíjať vaše chytré telefóny, je to neuveriteľne malá spotreba.

Rozdiel medzi tabletom a čítačkou

Tablety používajú LCD displej, ktorý je farebný s rýchlou odozvou a je teda ideálny pre surfovanie na internetových stránkach alebo hranie hier. Tablety, ale aj čítačky s LCD displejom nie sú ideálne na dlhšie čítanie a to ani v noci, pretože zaťažujú oči výrazným podsvietením, a ani cez deň, pretože na dennom svetle zase displej odráža svetlo. Tu teda funguje ako zrkadlo a odrážaním dráždi oči. Niektoré čítačky podporujú aj prezeranie obrázkov, ak hľadáte túto funkciu.

Prispôsobenie textu

Obrovskou výhodou pre všetkých čitateľov je možnosť prispôsobenia textu. Máte tu možnosť zvoliť si veľkosť písma. Veľké písmená sú obzvlášť vhodná pre čitateľa s ťažkou vadou zraku. Medzi ďalšie možnosti úprav patrí možnosť zvoliť si typ písma tzv. Font. Typy písma sú priamo vo čítačkách. Do niektorých ebook čítačiek napr. PocketBook možno ešte jednoducho dohrať akýkoľvek font používaný na počítači vo Windows. Ďalej si volíte veľkosť okrajov, veľkosť riadkovanie, tzn. medzery medzi riadkami.

Nízka hmotnosť

Vzhľadom na množstvo dát, ktoré sa do čítačky zmestia, je veľkosť a veľmi nízka hmotnosť čítačky obrovskou výhodou. Pohybuje sa okolo a pod 200 gramov. Čítačka sa perfektne drží aj v jednej ruke, druhú máte teda voľnú. V pokoji si vychutnáte kávu alebo čaj, alebo sa trebárs môžete držať v MHD a ukrátit si dlhú chvíľu čítaním alebo štúdiom.

Dotykový displej

Ak používate slovníky, treba pri čítaní kníh v cudzích jazykoch, oceníte čítačku s podporou slovníkov a najlepšie s dotykovým displejom. Potom stačí na slovíčku v texte pridržať prst a jednoducho ho označiť, tým vyvoláte slovník priamo s prekladom slova. Je to jednoduché, efektívne, pohodlné a hlavne rýchle.

WiFi modul

Niektoré čítačky sú tiež vybavené WiFi modulom. S jeho pomocou sa pripojíte k internetu a zvolíte automatické sťahovanie aktualizácií. Trebárs priamo ku sťahovanie kníh a dokumentov zo stránok a e-shopov, popr. z cloudu. Možno použiť pre núdzové pripojenie k internetu napr. Zistenie dopravných spojov, prístup k emailu a pod. Niektoré čítačky tiež podporujú sťahovanie periodík ako je iDnes či Ľudovky, akonáhle zapnete ráno čítačku, pripojí sa k internetu a stiahne do seba najnovšie správy.

Predčítanie textu

Funkcie pre predčítanie textu nadchne nielen tých, čo majú vadu zraku, ale každého, kto napríklad často jazdia autom a riadi. Tiež ju oceníte pri akejkoľvek činnosti ako je varenie, žehlenie, upratovanie a pod. Táto funkcia sa nazýva TTS – text-to-speech a tiež záleží, či pre ňu je dostupný hlas tzn. zvolená reč daného jazyka napr. angličtiny alebo češtiny.

Hranie hier

Ak radi hráte hry a chcete sa na chvíľu odreagovať, na niektorých čítačkách nájdete hry, ako napr. Kartové hry alebo šach.

Prehrávanie MP3

Ak zvolíte ebook čítačku. Ktorá je vybavená výstupom na slúchadlá a podporou prehrávania obľúbených MP3, môžete si tak vychutnať svoje obľúbené melódie rovnako ako predčítanie text kníh. Na čítanie si tak z jedného zariadenia môžete pustiť obľúbenú hudbu. Tiež si rovno môžete pustiť audioknihu v MP3 formáte.

Vodotesná čítačka

Pre všetkých vodákov, trampov, rybárov, lyžiarov, horolezcov, záchranárov alebo je tu tiež vodotesná čítačka kníh. Toto je super vychytávka do extrémneho počasia a podmienok. Ak sa vo vašom živote húfne vyskytuje adrenalín, tak vodotesnosť naozaj oceníte. Ak nechcete investovať do vodotesné čítačky, vyberte aspoň vodotesné puzdro.

Akú čítačku vybrať?

Aktuálne patrí medzi najpopulárnejšie čítačky tieto položky (fotogaléria):